Hacıllı Köyü, Kamp Alanı Ve şelaleler

Keywords: hacilli, hacıllı, selale, şelale, kamp alanı, İstanbul, şile, piknik, ağva, yakın

Bu yazımda İstanbul’a konum itibari ile çok da uzak olmayan kamp alanları içerisinde son zamanlarda popülerlik kazanan yine İstanbul’un Şile ilçesine bağlı bir kamp alanı ve onu çevreleyen güzelliklerden bahsedeceğim.

Her ne kadar kamp alanları ile ilgili yazı paylaşmasam da bu bölge beni buna zorunlu kıldı diyebilirim. İnternette pek de açık olmayan tarifler mevcut ve bu tarifler eksik yolu ve bölgeyi tam tanımlamıyorlar.

Yazıya bu bölgeye nasıl varılır ile başlayalım. Maalesef toplu taşıma ile alana varmak mümkün değil. Her ne kadar Üsküdar’dan Şile Merkez ve Ağva’ya lüks otobüsler ile ulaşmak mümkün olsa da Hacıllı köyü ikisine de yakın değil. Ama eğer Ağva’dan özel bir taksiyi ikna edebilirseniz Hacıllı köyüne taksi ile gelmeniz mümkün olabilir. Yol zorlu sayılır ama asfalt kalitesi güzel. Baya bir kıvrımlı olduğundan 19 km’lik bu yolu ancak yarım saatte gidebiliyorsunuz.

Özel arabası ile gelecek olanlar için en kestirme yol Şile Otobanı üzerinden Şile merkeze girmeden gidecek olan yol 105 km civarı olan yol Şileye kadar oldukça güzel. Zaman zaman 2 zaman zaman 3 şeritli otoban ücretsiz. Şileye yaklaştığınızda İmrendere tabelasını göreceksiniz. Bu ayrımdan Şile Yolunu bırakıp bu yoldan devam edin. Sırayla İmrendere, Ovacık, Teke Köy, Osmanköy üzerinden geçip Hacıllı Köyüne varacaksınız. Köyün adını özellikle vurgulamak isterim ki GPS ve Google kullanacak olanlar Hacılı yazarsa bambaşka bir lokasyonda bulabilirler kendilerini. Köyün acı HACILLI çift “L” ile.

1 (3)

2 (1)

Hacıllı Köyü fazla büyük olmayan bir köy. Köyde doğalgaz çalışmaları olduğundan yollar allak bullak (Ağustos 2017 için öyleydi). Kaymakamlık kampa alanını kullanacak kişilerin gidip muhtarlığa bilgi vermesini şart koymakta ama yapık yapmamak sizin elinizde sanıyorum.

Köyü ortasından geçip devam ettiğinizde şelale tabelasını göreceksiniz. Bu tabelayı takip edin ve köyü çıkın. İlk alternatif köye yakın olan bir açık alan. Açık alan derken gerçek anlamında kullandım. Ağaç ve gölge yok bu nedenle yaz kampı için pek de uygun değil. Asıl kamp atılacak alan dere boyunda.

Dere yatağına doğru inen yoldan devam edin. Dereye kavuştuğunuzda uzunca bir köprü göreceksiniz. Bu noktada alternatifleri size saymaya başlayayım: dere yatağının iki tarafında da kamp atılması mümkün. Ayrıca köprünün kuzeyinde ve güneyinde de kamp atılacak alanlar var. Biz pek bilmediğimizden köprüyü geçip hemen sağa döndük. Yol bu noktadan sonra çok kötü. O nedenle altı yüksek bir araba ile bu aktiviteye gelinmesi en uygunu. Bu toprak yoldan biraz ilerledik ve kendimize uygun bir kamp alanı bulduk. Alan temiz ve yeşillik hemen dere kenarında ama maalesef eğimli idi. Yakacak bulma konusunda sıkıntı yaşamadık. Ormanlık alan yol kenarında oldukça yoğun olarak var. Ayrıca derenin bu tarafında bizden başka kampçı da görmedik ama karşı tarafta 4-5 grup gördük. Sanıyorum yolun o tarafı düzlük bulma ve yolun uygunluğu açılarından daha uygun.

3 (2)

Gece için hazırlıkları yaptık. Kamp ateşini yaktık. Ağva’da denize girip bu bölgeye geldiğimizden duş alma fırsatımız olmamıştı. Tatlı su kenarında kamp kurmanın avantajını kullanıp dere içerisinde yıkandık. Suyu serin ama çok rahatsız edici değildi. Zannediyorum önceki gün yoğun yağış olduğundan dolayı sular biraz bulanıktı. Onun dışında küçük balıklar hafif dürtmeyi ihmal etmedi bizi dere içerisindeyken.

4 (2)

Ateşin başına geçip kuruduk. Ardından güzel bir akşam yemeği, közde çay keyfi derken geç saatte uyuduk. Güzel bir gece uykusundan sonra geç sayılabilecek bir saate uyandık. Kahvaltı için menemen hazırlayıp çayla muntazam bir kahvaltı yaptık.

5 (2)

6 (2)
Hamağımızı kurup sallandık bile.

7 (2)

Aklımızda internetten okuduğumuz şelalelere ulaşmak fikri ile kampımızı toplayıp tabelanın gösterdiği yöne araç ile ilerledik. Yol cidden kötü. Sedan arabamız ile ilerlemek pek de mümkün değil. Arabayı yol kenarına bırakıp yaya olarak ufak sırt çantası ile devam ettik.

Yaklaşık 1 buçuk km yürüyüşten sonra yol bitti. Kendimizi ufak patikada bulduk. Patika zaman zaman dere yatağı ile keşişti. Çok zor bir parkur değil ama çocukla geçmek kolay olmayacaktır. Bu nedenle spor ayakkabınızı giyin, ıslanmaya karşı yedek kıyafet alın, ufak atıştırmalıklar da işe yarayacaktır.

Yol bitiminden sonra yaklaşık 2 km daha var ilk şelaleye. Şelale sonunda çıkıyor karşımıza. Sıcak yaz gününde pek suyu kalmamış. Asıl su akışı durmuş sol taraftan ufak bir akış hala vardı. Şelale tabanı yüzmeye müsait. Şans eseri romantik bir arkadaş bölgede birkaç saat evvel bir evlilik teklifi yapmış. Kalpli balonlar ve tül süsler hala alanda. Önemli eşyaları alıp bunları geride bırakmış ekip. Balonlar ortamın güzelliğine katkı yapmış.

9 (2)

10 (2)

Orada öğrendik ki ilk şelaleden sonra daha zorlu bir yoldan dere boyunca devam edilirse yukarı taraflarda Tatlısu doğal havuzları ile karşılaşılabiliyoruz. Şelalelerde kısa bir yüzüşten sonra toplayıp tası tarağı devam ettik vadi boyunca. Yol dere yatağından yukarıya ayrılıp iplerle çıkılan bir tırmanma parkuruna dönüştü bir süre sonra. Dağ yamacından devam edip lezzetli böğürtlenleri yiyerek vardık havuzlara. Havuzlar diyorum çünkü bölgede biri oldukça büyük 3 havuz bulunmakta ve bunlar birbirine ufak şelaleler ile bağlanmakta. Büyük havuz oldukça derin. Bulanıklık nedeni ile tabanı görülmüyor ama bölgeye aşına olan diğer ziyaretçiler çoktan olimpik dalışlarına başlamışlar bile. Ben dibi görmediğimden dalmayı denemedim ama birkaç çivileme atlamadan da ayrılamadım bölgeden.

12 (3)

13 (3)

14 (2)

Dönüş te en az gidiş kadar meşakkatli. İçme suyu bulma ihtimali yok. Kendi suyunuzu taşımak zorundasınız. Parkur zorlu olduğundan terlemeye dikkat. Aynı yolu döndük ve İstanbul için yola çıkmadan önce son bir çay demleyip içtik dere kenarında. Balıklara haşlanmış mısırımızdan ikram edip döndük şehr-i İstanbul’a.

15 (3).jpg

Not: Alternatif olarak İzmit’ten de bölgeye ulaşmak mümkün E5 kandıra çıkışından yaklaşık 60km gözükmekte yol.